Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Zależy od wegetacji. Przełom Maja/Czerwca, kiedy już nowe pędy będą wyrośnięte. Jak przygniesz jak pędy jednoroczne jeszcze porządnie nie wyjdą, to i one wyrosną do góry.
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Witam, moze ktos moglby doradzic mi co zrobic z nowo posadzona sliwa renkloda? Byla posadzona ok. 2 tygodnie temu, juz kiedy do mnie przyjechala byla w kontrowersyjnej kondycji, jednak posadzilam ja, obficie podlalam i przycielam, oraz zabezpieczylam rany. Niestety drzewko wyglada jakby usychalo, jakies 30-40 cm nad podkladka pien jest jeszcze jedrny i zdaje aoe zielony, jednak wyzej jest suchy i zdrewnialy. Calosc ma ok. 80-90 cm wysokosci, przewodnik i jedna boczna galazka. Powinnam uciac ja nizej przy ziemi czy dac jej jeszcze czas? Pozdrawiam serdecznie
Pisownia/mod.
Pisownia/mod.
Re: Usychajace mlode drzewko
W jakim stanie były korzenie tego drzewka?
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Korzenie były ok. W balocie, nie przesuszone. Duzo włosowatych.
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
No to jest nadzieja.
Śliwa lubi wysoki poziom wód gruntowych. Posadzona na wiosnę ma przed sobą trudny okres do jesieni.
Sprawdź czy miejsce zrośnięcia się podkładki z przewodnią jest 5-10 cm nad ziemią. Aby to zrobić nie wykopuj drzewka. Jak jest za nisko usuń nadmiar ziemi w promieniu metra od pnia.
Usuń uschnięta część pnia tak aby na zdrowej części najwyżej położony uśpiony pączek był zwrócony w stronę północną, północno-zachodnią, północno-wschodnią.
Miejsce cięcia ma być 1 cm nad pączkiem i zabezpieczone pastą przeciwgrzybową.
Boczną gałązkę skróć bardzo silnie tak aby na zdrowej części najdalej od pnia położony uśpiony pączek był zwrócony w stronę ziemi. Miejsce cięcia ma być 1 cm od pączka i zabezpieczone pastą przeciwgrzybową. Załóż klamerkę (od bielizny) tak aby gałązka była skierowana w bok, a nie skośnie w górę. Jak gałązka silnie sprężynuje załóż dwie klamerki. Ale nie przesadź i nie złam jej.
Wyrównaj i wypoziomuj teren naokoło drzewka. Dokładnie usuń chwasty, trawę, i inne rośliny zwłaszcza perz w promieniu metra od drzewka. I tak pilnuj tego miejsca do jesieni.
Od strony północno-zachodniej, 5-10 cm od pnia wbij dwumetrowy pal o średnicy 5 cm i przywiąż do niego drzewko w kilku miejscach grubym sznurkiem lub taśmą uformowaną w ósemkę. W miarę wzrosiu przewodnika dodawaj następne sznurki co 10 cm. Na jesienie zostaw co drugi i rozluźnij zbyt mocno napięte.
Wokół drzewka uformuj pierścień z ziemi o średnicy jednego metra i o wysokości 10 cm. Przez kilka dni wlewaj tam codziennie około 10 litrów wody na dwie raty. Po tygodniu co drugi dzień, Po miesiącu aż do jesieni raz na tydzień. Jak będzie susza co drugi dzień,
Powodzenia!
Śliwa lubi wysoki poziom wód gruntowych. Posadzona na wiosnę ma przed sobą trudny okres do jesieni.
Sprawdź czy miejsce zrośnięcia się podkładki z przewodnią jest 5-10 cm nad ziemią. Aby to zrobić nie wykopuj drzewka. Jak jest za nisko usuń nadmiar ziemi w promieniu metra od pnia.
Usuń uschnięta część pnia tak aby na zdrowej części najwyżej położony uśpiony pączek był zwrócony w stronę północną, północno-zachodnią, północno-wschodnią.
Miejsce cięcia ma być 1 cm nad pączkiem i zabezpieczone pastą przeciwgrzybową.
Boczną gałązkę skróć bardzo silnie tak aby na zdrowej części najdalej od pnia położony uśpiony pączek był zwrócony w stronę ziemi. Miejsce cięcia ma być 1 cm od pączka i zabezpieczone pastą przeciwgrzybową. Załóż klamerkę (od bielizny) tak aby gałązka była skierowana w bok, a nie skośnie w górę. Jak gałązka silnie sprężynuje załóż dwie klamerki. Ale nie przesadź i nie złam jej.
Wyrównaj i wypoziomuj teren naokoło drzewka. Dokładnie usuń chwasty, trawę, i inne rośliny zwłaszcza perz w promieniu metra od drzewka. I tak pilnuj tego miejsca do jesieni.
Od strony północno-zachodniej, 5-10 cm od pnia wbij dwumetrowy pal o średnicy 5 cm i przywiąż do niego drzewko w kilku miejscach grubym sznurkiem lub taśmą uformowaną w ósemkę. W miarę wzrosiu przewodnika dodawaj następne sznurki co 10 cm. Na jesienie zostaw co drugi i rozluźnij zbyt mocno napięte.
Wokół drzewka uformuj pierścień z ziemi o średnicy jednego metra i o wysokości 10 cm. Przez kilka dni wlewaj tam codziennie około 10 litrów wody na dwie raty. Po tygodniu co drugi dzień, Po miesiącu aż do jesieni raz na tydzień. Jak będzie susza co drugi dzień,
Powodzenia!
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Dziękuję serdecznie za rzeczową poradę. Pozdrawiam
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Jak na pniu z uśpionych pączków rozwiną się listki to natychmiast nad nimi należy umieścić klamerkę aby pęd nie rósł skośnie do góry ale w bok.
Po kilkunastu, kilkudziesięciu latach takie skośne już wtedy konary rozłamują drzewo będące w pełni owocowania.
Wszystkie klamerki zdejmij jak opadną liście.
Po kilkunastu, kilkudziesięciu latach takie skośne już wtedy konary rozłamują drzewo będące w pełni owocowania.
Wszystkie klamerki zdejmij jak opadną liście.
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Witam.. Czy można jeszcze ciąć sliwy 4 letnie które nie kwitna?
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Dumel,
Dzisiaj od północnej strony, w odległości 10 cm od przewodnika wbij kołek 200x5 cm na głębokość 50 cm. Co pół metra przywiąż do niego śliwę tak aby rosła pionowo do góry. Gruby sznurek ułóż w ósemkę. Gałęzie boczne rosnące skośnie ku górze przywiąż do pnia aby odchodziły pod kątem prostym w bok (ale ich nie złam).
Nad drobniejszymi gałązkami załóż klamerki do bielizny. Tak aby gałązki odchodziły pod kątem prostym w bok.
Wybierz najsilniejszy i najwyższy pęd jako przewodnik. Inne pędy konkurujące z nim, boczne rosnące skośnie ku górze przygnij j przywiąż do pnia aby odchodziły pod kątem prostym w bok (ale ich nie złam).
Jak opadną liście pozdejmuj klamer i uwolnij od sznurków boczne gałęzie.
Jak na przewodniku będą pojawiać się pędy boczne (na początku pojedyncze listki) to nad nimi załóż klamerki do bielizny, tak aby rosły w bok.
Na przełomie zimy i wiosny, po mrozach, ale dużo wcześniej niż ruszy wegetacja uformuj gruszę.
Na przyszłość sadzenie drzewka zaczynaj od wbicia kołka 200x5 cm na głębokość 50 cm. Potem kop dołek. Drzewko do kołka wiąż od południowej strony co 20 cm.
Powodzenia!
Dzisiaj od północnej strony, w odległości 10 cm od przewodnika wbij kołek 200x5 cm na głębokość 50 cm. Co pół metra przywiąż do niego śliwę tak aby rosła pionowo do góry. Gruby sznurek ułóż w ósemkę. Gałęzie boczne rosnące skośnie ku górze przywiąż do pnia aby odchodziły pod kątem prostym w bok (ale ich nie złam).
Nad drobniejszymi gałązkami załóż klamerki do bielizny. Tak aby gałązki odchodziły pod kątem prostym w bok.
Wybierz najsilniejszy i najwyższy pęd jako przewodnik. Inne pędy konkurujące z nim, boczne rosnące skośnie ku górze przygnij j przywiąż do pnia aby odchodziły pod kątem prostym w bok (ale ich nie złam).
Jak opadną liście pozdejmuj klamer i uwolnij od sznurków boczne gałęzie.
Jak na przewodniku będą pojawiać się pędy boczne (na początku pojedyncze listki) to nad nimi załóż klamerki do bielizny, tak aby rosły w bok.
Na przełomie zimy i wiosny, po mrozach, ale dużo wcześniej niż ruszy wegetacja uformuj gruszę.
Na przyszłość sadzenie drzewka zaczynaj od wbicia kołka 200x5 cm na głębokość 50 cm. Potem kop dołek. Drzewko do kołka wiąż od południowej strony co 20 cm.
Powodzenia!
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Dziękuję za rady.
- bool
- Przyjaciel Forum - gold
- Posty: 1338
- Od: 26 lip 2010, o 22:49
- Opryskiwacze MAROLEX: 1 szt.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Drzewa owocowe - cięcie Cz.II
Hej!
Mam pytanie do specjalistów od przycinania drzew owocowych i mam nadzieję, że dobrze trafiłem (jeśli nie to będę wdzięczy administratorom za przekierowanie mojego wpisu do odpowiedniego wątku).
Na naszej działce, która obecnie jest jednym wielkim placem budowy rośnie wielka czereśnia, która jak podejrzewamy nie była wcale przycinana przez poprzednich właściciel działki. Mogę odważyć się na stwierdzenie, że jest zdziczała, bo o owocach możemy zapomnieć, a na wiosnę ma pięć kwiatów na krzyż. Nie chcemy jej wycinać, bo po pierwsze lubimy drzewa (i tak przez budowę domu parę okazów niestety poszło na ścięcie), a po drugie daje cień.
I tu pytanie do osób znających się na temacie, bo my na przycinaniu drzew niestety się nie znamy. Czy jest szansa, żeby przyciąć ją konkretnie z wysokości i "wymusić" na niej wypuszczenie gałęzi w niższych partiach? Czy da się jeszcze cokolwiek z nią zrobić?
Mam też pytanie odnośnie profesjonalnych firm zajmujących się na przycinaniem drzew. Czy znacie może jakieś firmy (woj. małopolskie /Kraków), które świadczą takie usługi, znają się na rzeczy i możecie polecić? Jeśli tak, to prosiłbym o wiadomość prywatną.
Poniżej zdjęcia:
Będę wdzięczny za każdą radę i wskazówkę!
Pozdrawiam,
Artur
Mam pytanie do specjalistów od przycinania drzew owocowych i mam nadzieję, że dobrze trafiłem (jeśli nie to będę wdzięczy administratorom za przekierowanie mojego wpisu do odpowiedniego wątku).
Na naszej działce, która obecnie jest jednym wielkim placem budowy rośnie wielka czereśnia, która jak podejrzewamy nie była wcale przycinana przez poprzednich właściciel działki. Mogę odważyć się na stwierdzenie, że jest zdziczała, bo o owocach możemy zapomnieć, a na wiosnę ma pięć kwiatów na krzyż. Nie chcemy jej wycinać, bo po pierwsze lubimy drzewa (i tak przez budowę domu parę okazów niestety poszło na ścięcie), a po drugie daje cień.
I tu pytanie do osób znających się na temacie, bo my na przycinaniu drzew niestety się nie znamy. Czy jest szansa, żeby przyciąć ją konkretnie z wysokości i "wymusić" na niej wypuszczenie gałęzi w niższych partiach? Czy da się jeszcze cokolwiek z nią zrobić?
Mam też pytanie odnośnie profesjonalnych firm zajmujących się na przycinaniem drzew. Czy znacie może jakieś firmy (woj. małopolskie /Kraków), które świadczą takie usługi, znają się na rzeczy i możecie polecić? Jeśli tak, to prosiłbym o wiadomość prywatną.
Poniżej zdjęcia:
Będę wdzięczny za każdą radę i wskazówkę!
Pozdrawiam,
Artur