Rozmnażanie powojników z nasion
Rozmnażanie powojników z nasion
witam serdecznie wszystkich!
czy próbował ktoś z was wyhodowac clematisa z nasion? jestem miłośniczką tych pięknych powojników, na swoją działkę potrzebuję ich trochę a niestety w sklepach ogrodniczych nie są one tanie.... Jako że budujemy dom każdy grosz jest potrzebny więc pomyślałam aby połaczyc oszczędnosc z satysfakcją ... Nie jestem całkowitą amatorką. w tym roku mój balkon właśnie zaczyna tonąc we własnoręcznie wyhodowanych niecierpkach, ale słyszałam ze clematisy jest wyhodowac z nasion wyjatkowo trudno.
czy to prawda? czekam na porady
pozdrawiam
czy próbował ktoś z was wyhodowac clematisa z nasion? jestem miłośniczką tych pięknych powojników, na swoją działkę potrzebuję ich trochę a niestety w sklepach ogrodniczych nie są one tanie.... Jako że budujemy dom każdy grosz jest potrzebny więc pomyślałam aby połaczyc oszczędnosc z satysfakcją ... Nie jestem całkowitą amatorką. w tym roku mój balkon właśnie zaczyna tonąc we własnoręcznie wyhodowanych niecierpkach, ale słyszałam ze clematisy jest wyhodowac z nasion wyjatkowo trudno.
czy to prawda? czekam na porady
pozdrawiam
-
- Przyjaciel Forum - Ś.P.
- Od: 28 maja 2006, o 15:43
To zależy czy masz sporo nasion bo kiełkuje 1/10 z nich.
Proponuję ci inny sposób. Masz przecież imienimy lub urodziny zaproponuj swoim znajomym by cię obdarowali tymi kwiatami zamiast kupować nietrafione prezenty. Niech się nawzajem dogadają by nie kupili pięć jednakowych. A wybór jest olbrzymi. Tylko musisz najprzód sama zastanowić się do czego ich potrzebujesz bo są takie które kwitną wiosną i takie które kwitną latem. Także długość pędów jest różna więć najprzód ty zrób listę najbardziej odpowiadających ci odmian i rozdaj ją przyjaciołom.