Uprawa pomidorów w szklarni,w tunelu, pod osłonami cz.1
Uprawa pomidorów w szklarni,w tunelu, pod osłonami cz.1
Od ubiegłego roku uprawiam pomidory w małej nieogrzewanej szklarence, Nie mam na tym polu doświadczenia.Kwiatki zapylałam płynem Botokson, W ub, roku został wycofany z rynku i nie wprowadzono nic zastępczego.Może ktoś mi doradzi czym zapylać kwiatki pomidorów,bo chciała bym kontynuować w tym roku uprawę w szklarni. Szklarnia trochę kosztowała ,a używałam ją dopiero jeden sezon. marfefka 

- ekopom
- -Moderator Forum-.
- Od: 3 cze 2010, o 17:32
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
Re: uprawa pomidorów w szklarni .
Uprawiam więcej pomidorów i można zrezygnować z hormonizacji. Trzeba tylko dać warunki, aby same się zapylały, a w szklarni to jest ułatwione zadanie,bo jest dość światła i można zapewnić lepsze warunki niż pod folią . Są także odmiany pomidorów , które trudniej lub lepiej się zapylają ,oraz bardziej lub mniej są podatne na niedobór światła ,gdy wysadzamy wczesną wiosną (luty ,marzec ) ale koniec kwietnia ,czy maj to już jest dość światła.
pozdrawiam Ludwik
Uprawa pomidorów na zbiór jesienny
A z jakiego powodu ten preparat został wycofany z rynku????
ja też go używałam
ja też go używałam
Pozdrawiam Iwona 

-
- Przyjaciel Forum - gold
- Od: 5 wrz 2007, o 17:20
Zapylanie pomidorów polega na przeniesieniu pyłku z pręcika bezpośrednio na znamię słupka i może to się odbyć na skutek wiatru, za pomocą owadów lub w sztuczny sposób, między innymi za pomocą betoksonu.
W uprawie pomidorów pod zadaszeniem pomoc naturalna wiatru jest praktycznie niemożliwa, owadów, też mało się przedostaje do zadaszonych pomieszczeń, pozostaje w zasadzie tylko sztuczna działalność między innymi w postaci betoksonu.