Doświetlanie roślin doniczkowych
Lampa z akwarium do doświetlania roślin?
Witam,
Mam akwarium, które chciałabym wykorzystać jako szklarnię do ukorzeniania. Akwarium ma przykrywkę, do której zamontowana jest lampa (taka długa na zasadzie jarzeniówki). Jest to lampa przeznaczona do oświetlania akwarium i światło (lekko niebieskawe) miało mieć właściwości hamowania wzrostu glonów oraz miało podkreślać kolorystykę ryb morskich. Moje pytanie brzmi następująco:
Czy mogę wykorzystać tą lampę do doświetlania roślinek, które będą w akwarium?
O lampie mogę powiedzieć tylko to, co jest na niej napisane: POWER-GLO 15W T8.
Nie znam się na tym zupełnie, dlatego proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Mam akwarium, które chciałabym wykorzystać jako szklarnię do ukorzeniania. Akwarium ma przykrywkę, do której zamontowana jest lampa (taka długa na zasadzie jarzeniówki). Jest to lampa przeznaczona do oświetlania akwarium i światło (lekko niebieskawe) miało mieć właściwości hamowania wzrostu glonów oraz miało podkreślać kolorystykę ryb morskich. Moje pytanie brzmi następująco:
Czy mogę wykorzystać tą lampę do doświetlania roślinek, które będą w akwarium?
O lampie mogę powiedzieć tylko to, co jest na niej napisane: POWER-GLO 15W T8.
Nie znam się na tym zupełnie, dlatego proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Re: Lampa z akwarium do doświetlania roślin?
Cytat:
"świetlówka o silnym niebieskim składniku widma polecana szczególnie do akwariów o uboższej florze"
Do akwariów z dużą ilością roślin są całkiem inne świetlówki, ta Twoja ma tak przesunięte widmo, aby tylko podkreślić kolorystykę ryb i kamieni, ale nawet glony mają za mało światła do wzrostu.
"świetlówka o silnym niebieskim składniku widma polecana szczególnie do akwariów o uboższej florze"
Do akwariów z dużą ilością roślin są całkiem inne świetlówki, ta Twoja ma tak przesunięte widmo, aby tylko podkreślić kolorystykę ryb i kamieni, ale nawet glony mają za mało światła do wzrostu.