Agrotkanina w uprawie truskawek.

Jak zbudować tanio i szybko ? Rozwiązania, praktyczne pomysły i wskazówki. ZRÓB TO SAM. Narzędzia, sprzęt do ogrodu.
gibon93
30p - Uzależniam się...
30p - Uzależniam się...
Od: 18 cze 2012, o 12:51
Opryskiwacze MAROLEX: 0 szt.

Agrotkanina w uprawie truskawek.

Post »

Witam

może szukać nie umiem ale mało tematów jest o uprawie na agro-tkaninie . Na wstępie powiem że nie mam żadnego doświadczenia z taką uprawą ale postanowiłem się podzielić tym co już zaobserwowałem .

w tym roku zakupiłem ponad 3 tysiące sadzonek truskawki i posadziłem je w dwurzędach na agro. między rzędami mam puszczoną linię t-tape do nawadniania i zasilania nawozami .
w miarę możliwości będę się starał opisać przeszkody jakie napotkałem podczas uprawy :)

zacznę od tego co już zauważyłem i co może okazać się oczywiste ale dla mnie nie było :D

1 - do wycinania otworów w agrotkaninie nie nadaje się nożyk do tapet , nożyczki czy inne ostre narzędzie . agro się bardzo strzępi. po kilku zniszczonych kawałkach agro doszedłem do wniosku że robienie otworów powinno robić się na gorąco ja do tego celu użyłem lutownicy (kolby) . Do tego celu przygotowałem sobie szkielet z drewna coś na styl stołu do którego powbijałem gwoździe od spodu w odstępach na jakich chciałem posadzić sadzonki .Nabijałem agrotkanine i robiłem lutownicą 4 nacięcia odchodzące od gwoździ naokoło 10cm (krzyżyki) :) i wyszło elegancko :)

2 - z moich obserwacji rozłożona folia na ziemi po kilku dniach się kurczy , więc radził bym odczekać kilka dni przed sadzeniem bo ja teraz mam problem :( sadzonki nie mam już ładnie na środku otworu tylko przesunięte i to sporo . Nie wiem czym to jest spowodowane czynnikami atmosferycznymi czy może np zbyt mocno naciągałem folię podczas rozkładani .