Cis - wymagania,cięcie,przesadzanie
Cis - wymagania,cięcie,przesadzanie
Chciałabym zmienić troszke aranżację w moim ogrodzie. Niestety wiąże się to z przesadzeniem cisa, który już jest calkiem spory ok. 1,5m. Wiem, że najlepszym momentem byłaby wiosna, ale chciałabym to jeszcze zrobić w tym roku, więc pozostaje jesień. Ale tak się zastanawiam czy warto? Czy Cis to wytrzyma? W jaki sposób to zrobić aby zmniejszyc ryzyko zmarnowania rosliny?
Re: Cis - zmiana miejsca
Sam przesadzałem cisa w tamtym roku, zniósł to dobrze . . . no ale miał około 70 cm a nie 1,5 m. Z tak dużymi egzemplarzami nie mam doświadczenia. Mogę jedynie dodać, że w Internetowej Bazie Roślin w charakterystyce bardzo wielu odmian cisów jest napisane, że "dobrze znoszą przesadzanie".
- dianek
- Przyjaciel Forum - gold
- Od: 24 lip 2008, o 11:43
- Opryskiwacze MAROLEX: więcej niż 1 szt.
cisy są bardzo delikatne, bardzo wrażliwe na zmianę miejsca i przesadzanie, osobiście tak dużego cisa bym nie przesadzała, zwłaszcza w lecie, szkoda roślinki...
może lepszym wyjściem byłoby zaprojektowanie tego fragmentu nieco inaczej - tak by cis spokojnie mógł się wkomponować w aranżację - nie jest sztuką przesadzanie co parę lat roślinek jak nam się coś zmieni, ale takie tworzenie kompozycji, by zasadzone rośliny w nich uwzględniać i włączać w grę wnętrz ogrodowych
może lepszym wyjściem byłoby zaprojektowanie tego fragmentu nieco inaczej - tak by cis spokojnie mógł się wkomponować w aranżację - nie jest sztuką przesadzanie co parę lat roślinek jak nam się coś zmieni, ale takie tworzenie kompozycji, by zasadzone rośliny w nich uwzględniać i włączać w grę wnętrz ogrodowych
Przecież napisał/a:dianek pisze:cisy są bardzo delikatne, bardzo wrażliwe na zmianę miejsca i przesadzanie, osobiście tak dużego cisa bym nie przesadzała, zwłaszcza w lecie, szkoda roślinki...
Sandra222 pisze: Wiem, że najlepszym momentem byłaby wiosna, ale chciałabym to jeszcze zrobić w tym roku, więc pozostaje jesień.
Pozdrawiam
Michał
Michał